vineri, 29 octombrie 2010

Single Speed

A venit toamna, ploile si noroiul. M-am gandit sa-mi cobstruiesc inca o bicicleta pentru aceste vremuri. Tot m-am gandit, din ce piese sa-l fac? Nu am vrut sa fie nici foarte slab, dar nici prea bun. Ma gandeam la o linie de Deore cu frane V-break.
Am cautat bine acasa si am gasit toate piesele de care am avut nevoie, dar..........totusi lipsea ceva (sau mai bine zis era in plus ceva).
Anul trecut, am vrut sa fac un single speed, dar nu aveam din ce, nu am vrut sa-l demontez bike-ul, asa ca o ramas doar o idee buna, si anul acesta m-am amintit de aceasta idee buna, asa ca am realizat.
Dupa cum se vede ghidonul in format de single speed arata foarte simplu, doar manetele de frana si mansoanele, nu are atatea cabluri
O alta intrebare era ce raport de transmisie sa aleg. Avand in vedere ca la Arad nu prea sunt munti am zis sa las foaia de mijloc cu 32 de dinti si in spate am ales un pinion de 15, si restul de spatiu pe casete am umplut cu distantieri din pinion.
Cu acest raport de transimisie am posibilitatea sa pedalez linistit cu 25-26 km/h pe asfalt, dar pana acuma maximul a fost 42 km/h dar la o cadenta in jur de 180 rot/min, iar pe offroad depinde de tipul de sol, dar pot sa pedalez cu 23-24 km/h, tot asa si pe o0ffroad am putut sa sprintez cu 35 km/h. Pentru intinzator de lant folosesc un schimbator de spate de cursiera, am reglat suruburile opritoare in asa fel, ca rotitele sa stea in aceeasi linie cu pinionul.

Avantajul single speed-ului este simplitatea, nu ai probleme cu schimbatorul, nu se umpla cu noroi, stii ca ai doar o viteza si nu te gandesti: acuma oare cum sa schimb sa fie mai bine? Intradevar la catarari mai abrupte si lungi nu poti sa faci fata, sau cel putin nu cu pinionul de 15, dar eu am reusit sa urc o panta de 25-30 la % pe o distanta de 5-6 m, e interesant si solicitant atat pentru tine cat si pentru transmisie.

Sper sa mearga bine si sa acumulez multi km in timpul ierni.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu